Tuesday, June 30, 2009

Bunga rose mini ni sebenarnya ada citer kelakar. Ada sorang kakak ni, she's a friend of mine. Namanya kak Mai. Dia pun mcm aku gaklah. Suker pokok bunga especially roses. On that particular day... chewahhhh... kak mai ni belilah rose oren ni kat jusco. Mmg cantiklah. Segar bugar bunga dan dedaun nya. Tetiba dlm 2,3 ari daun nya jadi kekuningan. N bunganya yg masih segar tu tetiba terkulai. Tak tahu kenapa. Kak mai pun suruh aku bela rose ni.Lagipun dia nak balik kampung takut mati terus pokoknya. TAPI yg kelakarnya, dia sempat cakap.. Syida, kak mai nak awak hidup kan pokok ni. Jgn sampai mati... Awak bela dulu, dah cantik, kak mai amik balik.Masa tu aku pandang kawan aku dan kawan aku pun pandang aku gak. Last2 dua dua org tergelak.Kawan aku kata sambil gelak.. HIDUPKAN BALIK???? aku pun gelak je lah.
Ni lah rupanya rose tu. Alhamdulillah, berbunga je selalu. Ari tu kak mai dtg umah, dia tgk jek pokok tu. Tak kata apa2 pun. Agaknya dia malu nak mintak semula kot...
hehe... aku pun buat dek je lah...

Photobucket

1 comment:

 

blogger templates | Make Money Online